Adam Lipowski

 Fizyka Komputerowa


     Fizyka Komputerowa - metody, przykłady zastosowań:web analytics
  1. Całkowanie równań różniczkowych, układy chaotyczne, równanie logistyczne
  2. Gaz sieciowy
  3. Procesy wzrostu (DLA, Eden), fraktale, samopodobieństwo
  4. Perkolacje
  5. Dynamika populacji (drapieżniki i ofiary)
  6. Dylematy społeczne (teoria gier, dylemat więźnia)
  7. Algorytmy genetyczne
  8. Ekonofizyka
  9. Sieci złożone


     Laboratorium Komputerowe:

  1. Test generatora, Person/Student, Applet
  2. Rysowanie w apletach, jednowymiarowe błądzenie przypadkowe
  3. Błądzenie przypadkowe na płaszczyźnie
  4. Komponenty AWT, Specjalizowany słuchacz akcji
  5. Animacja, gaz sieciowy (3 cząstki, 100x100, dwugatunkowy)
  6. Prostokątne przeszkody
  7. Rysowanie przeszkód

 
     Java - podstawy:

  1. Podstawy języka (uruchamianie, instrukcje, typy, aplety)
  2. Klasy, interfejsy, AWT
  3. Grafika
  4. Wątki