Adam Lipowski



import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.awt.event.*;
public class RandomCircles extends Applet implements ActionListener {
    Button b = new Button("Circle");
    public void init(){             
       b.addActionListener(this);
       add(b);
    }
    public void paint(Graphics g){
    int diameter, radius, x, y,
    size=300;
    x=(int)(size*Math.random());
    y=(int)(size*Math.random());
    diameter = (int)(300*Math.random());
    radius = (int)(diameter/2);
    g.drawOval(x-radius,y-radius,diameter,diameter);
    }
    public void actionPerformed(ActionEvent e){
    repaint();
    }
}

Problem 1: Zmodyfikować aplet tak aby metoda paint była wywoływana po naciśnięciu przycisku (wersja "odporna na skrolowanie").

Rozwiązanie
 

Problem 2: Zmodyfikować aplet, tak aby koła były dorysowywane (bez zmazywania).

Metoda repaint czyści okno. Należy zmodyfikować (tzn. zdefiniować w programie) metodę update (wywoływaną przez repaint).

        public void update(Graphics g){
        paint(g);
        }

Rozwiązanie