import java.awt.*;
import java.applet.*;
import java.awt.event.*;
public class RandomCircles extends Applet implements ActionListener {
Button b = new Button("Circle");
public void
init(){
b.addActionListener(this);
add(b);
}
public void paint(Graphics g){
int diameter, radius, x, y,
size=300;
x=(int)(size*Math.random());
y=(int)(size*Math.random());
diameter = (int)(300*Math.random());
radius = (int)(diameter/2);
g.drawOval(x-radius,y-radius,diameter,diameter);
}
public void actionPerformed(ActionEvent e){
repaint();
}
}
Problem 1:
Zmodyfikować aplet tak aby metoda paint była wywoływana po
naciśnięciu przycisku (wersja "odporna na skrolowanie").
Rozwiązanie
Problem 2:
Zmodyfikować
aplet, tak aby koła były dorysowywane (bez zmazywania).
Metoda repaint czyści okno.
Należy zmodyfikować (tzn. zdefiniować w programie) metodę update (wywoływaną przez repaint).
public void update(Graphics g){
paint(g);
}
Rozwiązanie